پهپاد کشاورزی و افزایش تولید

استفاده از پهپاد کشاورزی و پهپاد سمپاش برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و کمک به حفظ امنیت غذایی

کشاورزی معیشتی که در گذشته با استفاده از گاوآهن انجام می شد و پس از آن تا با دستگاه های شخم زننده زمین جایگزین شده بود، اکنون به وسیله تراکتور ها و دستگاه های برداشت کننده مکانیزه انجام می گردد. همچنین با استفاده از بذر های اصلاح شده مقاومت گیاهان در برابر آفت ها بالا رفته است. و اکنون مرحله بعدی در تکامل کشاورزی، قطعات بزرگ زمین های کشاورزی هستند که در آنها یک نوع محصول کاشته میشود. این زمین ها می تواند خروجی بی سابقه ای داشته باشد زیرا پهپاد کشاورزی میتواند برای عملکرد های مختلف در آن مستقر گردد.

با رشد سریع جمعیت، تخریب محیط زیست، گرم شدن کره زمین و کاهش زمین های زراعی، امنیت غذایی مسئله حساسی خواهد شد و تغذیه جمعیت در حال گسترش نیاز به نوآوری در روش های کشاورزی و استفاده گسترده از پهپاد کشاورزی دارد.

تا سال 2050، جمعیت جهانی حدود 10 میلیارد نفر خواهد شد و برای جلوگیری از کمبود مواد غذایی، تولید محصولات کشاورزی باید دو برابر شود.

کشاورزی مدرن، با استفاده از جی پی اس، سیستم های ماهواره ای و پهپاد کشاورزی، عملکرد مزرعه را به حداکثر می رساند و به کشاورز کمک می کند تا بفهمد که کدام محصول از نظر خاک و شرایط زمین شناسی مناسب تر است. علاوه بر این استفاده از فن آوری کشاورزی در صورت وجود موارد پیش بینی نشده در شرایط جوی، به کشاورزان هشدار می دهد که اقدامات احتیاطی را انجام دهند.با وجودی که که کشاورزی مدرن دیگر مفهوم جدیدی نیست، اما در حال تحول است و برای بهینه سازی بهتر مشکلات کشاورزی، فناوری های جدیدی را نیز در پی دارد.

پهپاد کشاورزی نقش مهمی در کشاورزی مدرن دارد و نقش این پهپاد ها می تواند افزایش یافته تا بهترین کیفیت را ارائه دهند.

پهپاد کشاورزی مجهز به دوربین  با وضوح بالا و سنسورهای دقیق، می تواند در هزاران هکتار مزرعه پرواز کند و به جمع آوری داده ها بپردازد. این اطلاعات می تواند برای نقشه برداری از محل های آفت خورده، تنش زراعی و پیش بینی میزان محصول در هر هکتار استفاده شود. تصاویر پهپاد کشاورزی به کشاورز کمک می کند تا آنچه را که در مزرعه شان اتفاق می افتد زیر نظر بگیرد، بدون اینکه نیاز باشد خودشان به مزرعه سرکشی کنند و یا افرادی را برای این کار استخدام کند.

کشاورز دقیقا متوجه می شود که در کدام مناطق باید بیشتر تمرکز کند و به کجا منابع بیشتری اختصاص دهد. همچنین او متوجه می شود آیا این منطقه برای یک محصول خاص مناسب است یا خیر و اینکه چقدر احتمال دارد برداشت محصول زیاد باشد.

این فرآیند مطمئناً باعث می شود کشاورزان توانمند شوند و عدم اطمینان و آسیب پذیری را که همیشه بر بخش کشاورزی حاکم بوده است، کاهش می دهد. این طور نیست که فقط کشاورزان بزرگ از فناوری پهپاد کشاورزی بهره مند شوند. از آنجا که دولت ها بر ایجاد انگیزه در استفاده از این فناوری تأکید زیادی می کنند و پهپاد کشاورزی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، در آینده پهپادهای کشاورزی به عنوان ماشین های اصلی برای کشت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

استفاده چندگانه از پهپاد کشاورزی

به غیر از گرفتن تصاویر هوایی، آبیاری و سم پاشی بوسیله پهپاد سمپاش از دیگر کارهایی است که توسط پهپاد کشاورزی انجام می گردد. این کار باعث صرفه جویی در وقت و همچنین کاهش هدر رفت می شود. آبیاری و سم پاشی بوسیله پهپاد سمپاش بسیار هدفمند است. پهپاد سمپاش میزان نیاز هر قسمت را متوجه می شود و بر اساس آن اسپری کردن را انجام می دهد.

به همین ترتیب، پهپاد کشاورزی و پهپاد سمپاش می تواند برای پاشیدن علف کش ها در مزارع مستقر شود. این یک روش بسیار کارآمد است؛ زیرا با روش هایی که در حال حاضر به کار گرفته می شوند علف کش ها در تمام طول و عرض مزرعه پاشیده می شوند؛ درحالیکه با استفاده از پهپاد سمپاش، علف کش ها مستقیماً روی علفهای هرز مزرعه پاشیده می شوند.

انواع دیگر پهپاد کشاورزی می تواند مقدار کود مورد نیاز را در مزارع تعیین کند. این کار نه تنها موجب صرفه جویی در کود می شود، بلکه تعادل زیست محیطی را نیز حفظ می کند؛ زیرا با استفاده هدفمند از کود، مقدار کمتری گازهای منشاء ازن در فضا آزاد می شوند.

سنسورهای پهپاد کشاورزی با استفاده از دستگاه معروف به Greenseeker، به موقع کمبود نیتروژن محصول را اندازه گیری کرده و سپس با استفاده از شاخص رویشی زراعی NDVI، پتانسیل عملکرد محصول را پیش بینی می کنند.

پهپاد کشاورزی به طرق بی شماری به کشاورزان و هرکسی که در بخش کشاورزی فعالیت می کند، سود می رساند. با این کار کشاورزان قادر به صرفه جویی در وقت، هزینه و افزایش دانش خود در مورد الگوهای رشد محصولات مختلف خواهند بود. به طور همزمان، افزایش بهره وری و حفاظت از محیط زیست نیز تامین خواهد شد.

چگونه GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) بخش کشاورزی را توانا می سازد

سیستم اطلاعات جغرافیایی در کشاورزی دیگر یک پدیده جدید نیست. بخش کشاورزی پایه اصلی اقتصاد روستایی هند است که امتیازات اقتصادی و محرومیت اجتماعی و اقتصادی حول آن می چرخد. احتمالاً تغییر در ساختار کشاورزی تأثیر متفاوتی بر الگوی موجود برابری اجتماعی خواهد داشت. بدون استراتژی اصلاحات اقتصادی نمی توان موفق شد.